Order Processor Coöperatie Koninklijke Avebe U.A. 03-11-2023

  1. Vacatures Muntendam
  2. Order Processor Coöperatie Koninklijke Avebe U.A. 03-11-2023

Werken in Muntendam

 

Introductie vacature 

Waar ga je aan het werk?

In 1919 begon Royal Avebe als Aardappelmeel Verkoop Bureau. Toen nog om enkel de verkoop voor meerdere zelfstandige aardappelzetmeelcoöperaties te bevorderen. Inmiddels zijn we 100 jaar verder en zijn we continu bezig met het produceren én innoveren van oplossingen op basis van aardappelzetmeel en -eiwitten voor voeding, industrie en diervoeding. De coöperatie Avebe is zelfs uitgegroeid tot wereldwijde marktleider op het gebied van aardappelzetmeel. Hoe we dit doen? Door eruit te halen wat erin zit.

Op de Zernike campus in Groningen vind je ons Innovation Center. Een moderne werkplek waar samenwerking centraal staat. Je vindt er onder andere het laboratorium, een proeffabriek, kantoren en een klanteninnovatiecentrum. Maar ook zoeken we de samenwerking buiten de organisatie. Zo wordt er veel samengewerkt met studenten, onderzoekers, start-ups en hoge scholen. Samen creëren we meer waarde!

Taken en verantwoordelijkheden

In deze functie werk je op het hoofdkantoor bij de afdeling Order Management. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het correct en volledig opnemen van de klantorders en je begeleidt deze orders zodat de levering tijdig, volledig en met de juiste documenten bij de klant komt. Deze afdeling is onderdeel van de overkoepelende afdeling Supply Chain Management.

Op de afdeling Order Management worden de klantorders opgenomen en worden deze orders omgezet tot concrete klantafspraken. Dit betreft juiste, tijdige en volledige levering van de bestelde goederen, vergezeld van de vereiste documenten.

Na het correct aannemen van de order verzorgt ordermanagement vervolgens de aansturing naar de warehouses, transporteurs en rederijen. In het geval van export wordt ook de documentatie verzorgd die nodig is om de producten het land in te kunnen voeren. Deze documentatie-rol, welke accuraat en nauwkeurig werken vereist, is van cruciaal belang om tijdig product te kunnen leveren aan onze klanten. Er is veel contact met interne afdelingen zoals planning, verkoop, product management en verschillende warehouses, maar ook extern met transporteurs, rederijen en banken. Binnen de afdeling wordt de functie orderprocessor vacant.

Kern verantwoordelijkheden

De afdeling krijgt steeds meer aandacht voor digitalisering en automatisering. In deze functie zal je starten met het je eigen maken van de processen op de afdeling en zul je operationeel meewerken in deze processen. Vervolgens wordt de focus steeds meer verlegd naar procesverbetering. Operationeel gaat het om het aannemen van de order, het aansturen van het distributieproces van gereed product naar de klant en met name het opmaken van de benodigde documenten, om tijdig te kunnen leveren aan de klant. De functionaris kan ingezet worden voor zowel het verpakt wegtransport, bulktransport als zeetransport. In deze functie ben je de spil in het web van verkoopkantoren, rederijen en interne afdelingen, maar bijvoorbeeld ook de bank of de KvK waar we documentatie aanvragen. Als er problemen ontstaan dien je snel en accuraat te handelen, met als doel gezamenlijk tot een gewenste oplossing te komen. Je bent een procesdenker, je kunt teams in verbeterprojecten aansturen en/of een leidende rol op je nemen als het om procesoptimalisatie gaat. Je bent een teamplayer met oog voor detail en oog voor verbetering.

Kerntaken operationeel

  • Klantcontact zowel per mail als telefonisch (logistieke vragen, orders accepteren en verwerken)
  • Aanvragen documenten bij externe partijen: certificaat van oorsprong, health certificate, phytosanitary certificaat, etc;
  • Behandelen documenten via Extradeal;
  • Middels o.a. het SAP Dashboard en Qlikview de juiste prioriteiten blijven stellen;
  • Behandelen van problemen/klachten m.b.t. de order uitlevering; (of intern/externe partijen waar we mee samen werken)
  • Structureel afstemming vinden met verschillende partijen (intern & extern) in het order proces;
  • Continu verbeteren en key-user activiteiten.

Kerntaken projectmatig

  • Onderkennen mogelijkheden voor procesoptimalisatie;
  • Signaleren afwijkingen en initiatief nemen voor corrigerende maatregelen;
  • Verzamelen data en opzetten rapportages;
  • Zelfstandig uitvoeren projecten gericht op procesoptimalisatie;
  • Leiden van projectteams of werkgroepen ter verbetering van de werkprocessen.

Competenties

  • Accuraat, nauwkeurig en efficiënt werken;
  • Teamspeler;
  • Doorzettingsvermogen en stressbestendig;
  • Proactief en initiatief nemen;
  • Analytisch vaardig;
  • Denken in processen en oplossingen.

Opleiding en ervaring

Om de bovengenoemde werkzaamheden goed uit te kunnen voeren zoeken wij iemand met:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Inzicht in logistieke en exporttransacties;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Kennis van SAP, web-applicaties & MS Office;
  • Kennis van export documentatie is een pre;
  • Beheersing van Engelse taal in woord en geschrift;

Wat biedt Royal Avebe?
Samen werken we aan een succesvolle coöperatie. Alle medewerkers doen dat op hun eigen manier, binnen zijn of haar eigen vakgebied. Royal Avebe werkt daarbij op haar beurt aan succesvolle werknemers. Door onze mensen te stimuleren het beste uit zichzelf te halen, willen we onze collega's maximaal tot waarde brengen. Zo krijgen medewerkers de ruimte om zich te blijven ontwikkelen. Daarnaast biedt Avebe jou als medewerker:

  • Diverse opleidingsmogelijkheden;
  • Een eigen pensioenfonds;
  • Verschillende vitaliteitsprogramma's en mogelijkheden tot het krijgen van korting op fitness en fietsen;
  • Verdere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een vergoeding van €25,- voor jouw zorgverzekering;
  • Een eigen CAO en salarishuis.

Heb je naar aanleiding van deze vacature nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met , , tel:

Ben jij degene die wij zoeken? Reageer dan voor 30 november 2023.

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelOrderverwerker
Indicatie salaris (min – max]onbekend – onbekend
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)1 – 40
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheAccountancy
LocatieVeendam, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://careers.avebe.com/job/Veendam-Order-Processor/778297602/?feedId=null&utm_source=J2WRSS&utm_medium=rss&utm_campaign=J2W_RSS

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitmuntendam.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Muntendam en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.